کاشت دندان چگونه است؟
16 اسفند 1402 تاریخ انتشار
کلینیک رایا مهر نویسنده
1 دقیقه زمان مطالعه
کاشت دندان چگونه است؟
توسط کلینیک رایا مهر

کاشت دندان راه حل مناسبی است برای کسانی که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اند و به دنبال بهترین روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. برای کاشت دندان، ایمپلنت های دندانی استفاده می گردند که با برقراری اتصال محکم با استخوان فک بیمار شرایط دندان های طبیعی را برای افراد برقرار می کند.

کاشت دندان به عنوان روشی موثر برای بی دندانی، نیازمند تخصص کافی است. اگر قصد کاشت دندان را دارید، ابتدا مراکز معتبر در این زمینه را برای موفقیت درمانی انتخاب نمایید.

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت دندان به روش جراحی است که جایگزین دندان از دست رفته یا چندین دندان برای افراد فراهم شده و فرد براحتی می تواند از ایمپلنت همانند دندان طبیعی خود بهره گیرد. ایمپلنت از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که در آن فیکسچر همانند ریشه دندان نقش برقراری اتصال قوی بین فک و روکش دندانی را ایفا می نماید.

جنس پایه ایمپلنت که به فیکسچر موسوم است، تیتانیومی بوده و تناسب بالایی برای سیستم دهان و دندان افراد دارد. ایمپلنت دندان راه حلی است که فرم صورت، عملکرد فک را بازیابی می کند و عیوب زیبایی را برطرف می کند. بنابراین نقش ایمپلنت برای ترمیم و بازیابی عملکرد سیستم دهان و دندان افراد الزامی است، از سوی دیگر با رسیدن به دندان های ردیف، می توان زیبایی از دست رفته را بازیابی نمود.

مراحل کاشت دندان چگونه است؟

برای کاشت دندان ابتدا دندانپزشک بررسی های قبل از درمان را با تصویربرداری های داخل دهانی قبل از جراحی شروع می کند. سپس موضع کاشت جراحی شده و پایه ایمپلنت درون استخوان فک بیمار جایگذاری می گردد. برای برقراری جوش و اتصال محکم پایه ایمپلنت و استخوان فک، نیاز به زمان است.

معمولا مدت زمان مورد نیاز برای کاشت دندان و جوش خوردن ایمپلنت چند ماه است. با جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک بیمار، روکش برای ایمپلنت تهیه می گردد و فرایند کاشت دندان تکمیل می گردد. مراحل مختلف کاشت دندان باید با همراهی بیمار باشد و بیمار تمامی دستورالعمل های تجویزی دندانپزشک را انجام دهد. تا کاشت با درصد موفقیت بالا انجام گیرد.

با پیشرفت های حاصل شده در فرایندهای کاشت دندان، روش سنتی کمتر بکار گرفته می شود و از روش های نوین نظیر ایمپلنت دیجیتال و ... بهره گرفته می شود. توانایی یک مرکز درمانی برای ارائه روش درمانی مناسب می تواند از مزیت ها و نکاتی باشد که بیمار برای انتخاب بهترین مرکز دندانپزشکی کاشت دندان در نظر بگیرد.

فرآیند نصب به خودی خود تحت بی حسی موضعی انجام می شود که باعث می شود کاملاً بدون درد باشد. تجربه افرادی که ایمپلنت نصب کرده اند این است که خود این روش اصلا دردناک نیست. بسیاری از مشتریان ما پس از عمل به ما گفته اند که این کار برای آنها درد کمتری نسبت به کشیدن دندان داشته است .

کاشت ایمپلنت دندان

مزایای کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت بهترین روش برای جبران دندان های از دست رفته است، با این وجود مزایای این روش درمانی بسیار زیاد است. برخی از مهم ترین مزایای کاشت ایمپلنت به شرح زیر می باشند:

  • بهبود توانایی جویدن و تکلم افراد
  • اصلاح ظاهر و زیبایی دندان ها با جبران دندان های از دست رفته
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک و ظاهر افراد

جبران دندان های از دست رفته ارزوی بسیاری از افراد است، با ایمپلنت افراد براحتی می توانند به این آرزو دست یابند، در برخیی از افرادی نیز که از پروتزهای دندانی استفاده میکنند. ایمپلنت می تواند با ثابت کردن پروتز، کمک فراوانی به فرد در هنگام صحبت کردن و تکلم نماید.

ایمپلنت های دندانی ظاهر و حسی کاملا طبیعی در دهان شما ایجاد می کنند، بنابراین می توانید این تصور را داشته باشید که هرگز دندانی را از دست نداده اید. اگر هنگام لبخند زدن اعتماد به نفس کافی ندارید یا پروتز شما احساس غیرطبیعی در دهان شما ایجاد می کند، ایمپلنت برای شما مناسب است. همچنین اگر در جویدن مشکل دارید و یا به دلیل کمبود دندان خطوط شفاف صورتتان از بین رفته است، ایمپلنت دندان راه حلی است که مشکلات شما را برطرف می کند.

در کلینیک دندانپزشکی رایا خدمات کاشت دندان با جدیدترین روش های ارائه شده برای این درمان، انجام می گیرد. کاشت دندان با بهره گیری از تجهیزات دیجیتال می تواند موفقیت درمانی را افزایش دهد. در کلینیک دندانپزشکی رایا، روش های کاشت دندان دیجیتال ارائه می گردد.

مقالات مرتبط
در کلینیک رایا مهر
ثبت نظرات
نظرتون رو اینجا وارد کنید ...
نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.