ارتودنسی دندان چگونه است؟
12 اسفند 1402 تاریخ انتشار
کلینیک رایا مهر نویسنده
1 دقیقه زمان مطالعه
ارتودنسی دندان چگونه است؟
توسط کلینیک رایا مهر

اگر دندان ها های فک شما نامرتب است، انجام درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان های شما بسیار مهم است. چه توسط ارتودنسی سنتی و استفاده از بریس های سنتی، چه الاینرهای شفاف، همه دستگاه های ارتودنسی به صاف کردن دندان ها یا صاف نگه داشتن آنها کمک می کنند.

درمان ارتودنسی درمان تخصصی است و یک دندانپزشک عمومی قادر به درمان آن نیست، باید متخصص دندانپزشکی زیبایی دوره های ارتودنسی تخصصی را گذرانده باشد و دارای تجربه کافی در این زمینه باشد. مراقبت های ارتودنسی یک شاخه تخصصی پیچیده از دندانپزشکی است که فراتر از دندانپزشکی عمومی به آموزش اضافی نیاز دارد. اگر کاندیدای ارتودنسی هستید، ممکن است متوجه شوید که یک طرح درمانی موفق با بهبود لبخند زیبا، اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان چیست؟

در درمان ارتودنسی با بهره گیری از فشار حاصل از براکت های دندانی، دندان ها به مرور زمان به جای مناسب خود قرار می گیرند. اگرچه اغلب ارتودنسی به عنوان یک نیاز دوران کودکی در نظر گرفته می شود، مراقبت ارتودنسی برای بسیاری از بزرگسالان نیز ضروری است.

ارتودنسی دندان برای موارد زیر بکار می رود:

  • شلوغی دندان ها: دندان های شلوغ که نمی توانند به درستی بر جای خود قرار گیرند، ارتودنسی درمانی مناسب برای درمان این گونه افراد است.
  • دندان های کج : دندان هایی که کج یا پیچ خورده هستند، با فشار اعمال شده از طریق براکت ها، صاف و یکدست می شوند.
  • اصلاح دندان‌های بالایی خیلی جلوتر یا دندان‌های پایین خیلی جلوتر که ظاهری مناسب ندارند با ارتودنسی امکان پذیر است.
  • فاصله بین دندان ها: برای فضاهای بزرگ بین دندان ها، می توان از طریق ارتودنسی فواصل را کم کرد.
  • ...

زمان مناسب برای ارتودنسی چه موقعی است؟

در حالت ایده آل، همه کودکان و نوجوانان باید در سنین پایین ارزیابی ارتودنسی انجام دهند تا نیاز به هرگونه اصلاح رشد مشخص شود. درمان در آن نقطه بیشتر بر روی رشد فک و کام متمرکز خواهد بود تا فضای مناسب برای همه دندان‌ها در دهان تضمین شود. درمان ارتودنسی در سنین کمتر، به دلیل جابجایی راحت تر، آسانتر است اما درمان ارتودنسی منحصر به افراد در سنین کم نمی باشد و بزرگسالان نیز می توانند از درمان ارتودنسی بهره گیرند.

درمان در سنین پایین تر ارتودنسی کلید موثرترین طرح های درمانی است. هر چه کودک قبل از اصلاح مشکلات ارتودنسی خود بیشتر صبر کند، این روند دشوارتر (و گران تر) می شود. آیا در کودکی دندان های خود را با ارتودنسی اصلاح نکردید؟ اشکالی ندارد! هیچ کس برای درمان ارتودنسی خیلی پیر نیست. بدون توجه به سن شما همیشه گزینه هایی وجود دارد.

مزایای درمان ارتودنسی دندان چیست؟

درمان ارتودنسی می تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد، برخی از مهم ترین مزایای ارتودنسی دندان به شرح زیر هستند:

  • طراحی لبخند زیبا و افزایش اعتماد به نفس افراد
  • بهبود بهداشت دهان و دندان
  • بهبود حالت تکلم
  • کاهش مشکلات دندانی نظیر کاهش خطر پوسیدگی دندان، بوی بد دهان و بیماری لثه
  • ...
ارتودنسی دندان چیست؟

بریس ها در ارتودنسی برای حرکات تهاجمی باورنکردنی موثر هستند، جایی که باید فضای زیادی ایجاد شود. یکی از دلایلی که ممکن است بریس های فلزی مورد نیاز باشد، بسته شدن کامل فضای ارتودنسی است، جایی که دندان ها کشیده شده اند و بریس ها به بستن شکاف کمک می کنند. در ارتوتروپیک، بریس‌ها ممکن است برای کودکان بسیار خردسالی که مشکلات رشد قابل توجهی دارند استفاده شود.

تفاوت بین متخصص ارتودنسی و دندانپزشک چیست؟

همه ارتودنتیست ها به عنوان دندانپزشک عمومی شروع فعالیت دارند، اما ارتودنتیست ها 2 تا 3 سال دوره آموزشی اضافی را برای تخصص در ارتودنسی می گذرانند. در حالی که آنها با آموزش استاندارد دندانپزشکی شروع می کنند، ارتودنتیست ها مراقبت های عمومی دندان مانند ترمیم حفره، تمیز کردن یا سفید کردن را ارائه نمی دهند.

برای ارتودنسی دندان، مراکز معتبر دندانپزشکی را انتخاب نمایید، با انتخاب مراکزی که از متخصص ارتودنسی با تجربه بهره می گیرند با موفقیت درمان ارتودنسی را انجام دهید. درمان ارتودنسی در دندانپزشکی رایامهر توسط متخصص ارتودنسی با روش های مختلف متناسب با نیاز افراد مختلف انجام می گیرد. مزیت این مرکز دندانپزشکی، ارائه مجموعه خدمات دندانپزشکی توسط متخصصین در حوزه های مختلف است.

مقالات مرتبط
در کلینیک رایا مهر
ثبت نظرات
نظرتون رو اینجا وارد کنید ...
نظر شما با موفقیت ثبت شد.
Hurray! Your have successfully entered the captcha.